onesimpleprinciple.com Forum Index onesimpleprinciple.com
Keskustelua sivustoon liittyen / Discussion related to onesimpleprinciple.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Laajenevat valot kiihdyttävät toistensa laajenemista ym.

Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Savor

PostPosted: 23.08.2018 14:28    Post subject: Laajenevat valot kiihdyttävät toistensa laajenemista ym. Reply with quote

Jos valo yleisesti punasiirtyisi jotenkin jotenkin laajenevan avaruuden takia niin minkä takia se saisi erilaiset valot venymään eri määriä?!?

Ei ole loogista olettaa että valo vanyy eli yleisesti punasiirtyy sen takia että avaruus venyy eli laajenee.

Varsinkaan nyt kun on huomattu että eri valot venyvät matkansa aikana eri tavalla.

The universe's rate of expansion is in dispute – and we may need new physics to solve it

https://m.phys.org/news/2018-08-universe-expansion-dispute-physics.html

Loogisinta on olettaa että laajenevat valot vuorovaikuttavat toistensa kanssa ja saavat toistensa laajenemisen kiihtymään jolloin laajenevat valot itse venyvät eli yleisesti punasiirtyvät liikkuessaan avaruudessa joka itsessään on ei yhtään mitään ja ei sen takia voi edes muuttua millään tavalla.

Kyseinen havainto tukee nimenomaan sitä että valot itse saavat toistensa lasjenemisen kiihtymään ja kun samaan suuntaan liikkuu vanhaa vähän hitaampaa laajenevaa valoa, kiihdyttää uusi vähän nopeampi laajeneva valo vanhan laajenevan valon vauhdin samaksi kuin sen oma vauhti on ja näin vanha laajeneva valo venyy eli yleisesti punasiirtyy avaruudessa joka itse ei muutu millään tavalla.

😃
Savor

PostPosted: 23.08.2018 14:51    Post subject: Reply with quote

Näin toteavat jutussa jonka mukaan tarvitaan uutta fysiikkaa jotta havainnot selittyvät.

"So while this model could be wrong, nobody has come up with a simple convincing model that can explain this and, at the same time, explain everything else we observe. For example we could try and explain this with a new theory of gravity, but then other observations don't fit. Or we could try and explain it with a new theory of dark matter or dark energy, but then further observations don't fit – and so on. So if the tension is due to new physics, it must be complex and unknown."

https://m.phys.org/news/2018-08-universe-expansion-dispute-physics.html

Höpö höpö.

Ei siinä että atomien ytimet laajenevat ja kierrättävät keskenään laajenevaa työntävää voimaa jolla on mm. laajenevan valon luonne, ole mitään monimutkaista ja tai mitään mitä emme ymmärtäisi.

Ja mehän tiedämme jo sen ettei avaruus mitään laajene tai kaareudu.

Tiedämme että oikeasti atomien ytimet laajenevat ja kierrättävät laajenevaa työntävää voimaa jolla on mm. laajenevan valon luonne.

Tai siis ainakin minä tiedän sen ja olen tietänyt sen jo monta aikoo.

😃
Savor

PostPosted: 23.08.2018 15:11    Post subject: Reply with quote

EtimespaceYoutubesta
23.8.2018 16:10

hkjhkjhkjkh kirjoitti:
"Molemmat mittaustavat osoittivat avaruuden laajenevan.
Mikään mittaus tai teoria ei osoita atomien ytimien laajenevan.

Minä olen tiennyt jo kymmenisen vuotta, että olet aito sekopää, jolla ei ole fysiikasta edes peruskoulutietoja."

Nimen omaan.

Molemmat mittaustavat osoittivat että valot venyvät eli yleisesti punasiirtyvät matkansa aikana.

Kyse on vaan siitä että venyvätkö eli yleisesti punasiirtyvätkö ne valot ihan itse matkansa aikana vai pitääkö sen avaruuden itsensä laajentua.

Jos avaruus itse laajenisi, pitäisi kaikkien valojen loogisesti ajatellen venyä eli yleisesti punasiirtyä saman verran.

Näin ei kuitenkaan havaita, joten tämä teidän jumalanne eli laajeneva avaruus ei selitä asioita!!!

Havainnot todistavat että valot itse laajenevat ja vuorovaikuttavat toistensa kanssa kun liikkuvat avaruudessa joka ei laajene tai kaareudu.

Asia jota voidaan tutkia tieteellisesti koska valoja voidaan tutkia tieteellisesti.

Avaruutta itseäänhän ei voi tutkia tieteellisesti.

Ei ole olemassa infoa joka olisi peräisin teidän jumalastanne eli laajenevasta avaruudesta.

😃
Savor

PostPosted: 23.08.2018 16:55    Post subject: Reply with quote

EtimespaceYoutubesta
23.8.2018 17:53

VittuMikäTaliaivo kirjoitti:
"Älä höpötä, kun et asiasta mitään ymmärrä. Kyseinen tutkimus ei sanallakaan käsitellyt sellaista vaihtoehtoa, etteikö avaruus laajenisi."

........

"It is presently unclear what combination of new physics, systematic effects or new data will resolve this tension, but something has to give. The expanding muffin picture of the universe may not work anymore, and cosmologists are in a race to win a "great cosmic bake-off" to explain this result. If new physics is required to explain these new measurements, then the result will be a showstopping change of our picture of the cosmos."

😂😂😂

"The expanding muffin picture of the universe may not work anymore"

Havaintojen mukaan siinä nyt ei enää ole mitään epäselvee sen suhteen että tämä teidän jumalanne eli laajeneva avaruus ei pysty selittämään havaintoja!!!

😃
Post new topic   Reply to topic    onesimpleprinciple.com Forum Index -> Savolainen ajatus All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum